Put some informations about your eshop here (address, contacts etc.)
 
 
 

Liderii răspund

Liderii răspund
In pregătirea afacerii, am observat necesitatea unui material, util pentru cei cu experienţă uriaşă – cu un grup de mai multe mii de membri – în construirea reţelei respectiv a marketingului de reţea. În prezentarea aceasta specială, mă voi ocupa de următoarele teme:

Pe piaţă există o sumedenie de sisteme MLM, pentru ce-mi trebuie mie această reţea nouă de cumpărători?
Cum putem stopa plângerile (obiecţiile) necontenite, care ii afecteaza inclusiv si pe conducatori? Este supărător ecoul negativ care pluteşte zilnic în jurul nostru ca o bombă amorsată.
Care sunt limitele acestei posibilităţi de afacere şi cum pot fi ele învinse?
Ce să facă conducătorul, ca grupul său să se dezvolte dinamic şi să aibă reuşită pe plan internaţional în doar câteva luni?
Cum să alegem din sumedenia de oferte?
Deci să începem! Marketingul de reţea este pe piaţă de mai bine de şase decenii. Ce este de fapt MLM? Pe pagina mea de web puteţi citi un scurt istoric al MLM respectiv o mică explicaţie despre ce şi de ce s-a întâmplat din anul 1979. Aici scriu despre înmulţirea ca ciupercile a firmelor MLM, despre mai puţin iubitele lanţuri de reţele ilegale (jocuri pilot, jocuri piramidale, etc.). Apoi despre ultimii 5 ani ai MLM. În privinţa planurilor compensatorii tendinţa ţine către sfârşitul secolului trecut, mai apoi planul de marketing este completat cu compensarea binară, şi prin modulele implantate se îndreaptă spre planurile compensatorii bonus. Deoarece planul de contrast este doar o parte a puzzelului, trebuie să constat să MLM are succes de fapt, dar în cazul nostru nu-l consider suficient.

În privinţa produselor, este greu de găsit vreunul care, comercializat prin sistemul MLM, să i se ghicească – dacă asta e posibil – viitorul strălucit. Ştim, că la apariţia unei noi firme care îşi etalează marketingul (doar aici, doar acum etc.) de abia reuşeşte să-şi facă ascensiune. Nu spun că nu e posibil, dar este greu de realizat mai ales dacă aceasta este a 16-a societate pe piaţă în domeniul respectiv. În al doilea rând, este un marketing de constrângere, când vrei să intri pe piaţă cu un produs, cu care deja de mult timp se întrec doi uriaşi (exemplu: Coca-Cola/Pepsi-Cola, Intel/Motorola, Avis/Hertz etc). La fel este marketing de constrângere dacă produsul comercializat de Dvs. nu a fost răspândit de Dvs. pe piaţă ( nu Dvs. aţi introdus numele de marcă). Mă gândesc aici la vitamine, geluri, alte suplimente alimentare, gemuri, ciocolată etc. Moda ultimilor ani au fost băuturile energizante (în primii trei ani Noni a mers foarte bine, mai apoi multe, foarte multe alte produse au apărut, şi eu am primit 3 astfel de oferte). Colegii cunoscuţi au afirmat că toate 3 sunt produse noi, acum porneşte piaţa lor şi nu există concurenţa.

În două domenii au avut loc schimbări semnificative: în lumea financiară şi cea a internetului. La noi în ţară, dezvoltarea financiară a început acum 5 ani cu fondurile de investiţii (înaintea marketingului de reţea acesta a fost singurul mod de investiţie de siguranţă). Aici aş vrea să scot în evidenţă comerţul Forex. Ambele teritorii financiare au devenit un „Mekka” de noroc, absorbând oamenii deşi un constructor de reţea de nivel mediu nu prea poate diferenţia ce este legal şi ce este ilegal. Chiar dacă cineva ştie care este diferenţa, se cam încurcă deoarece aceste reţele piramidale ştiu să le ascundă! Toate aceste „oportunităţi de afaceri” scad posibilitatea altor firme de a introduce pe piaţă noi reţele – o comparaţie: si corpurile solide se scufundă în mare.

Operaţiile de internet se bazează pe înregistrarea domeniilor şi pe furnizare hosting. Aici se crează des reţele-norocoase, deşi nu au produse concurenţiale /cele de pe piaţă sunt mult mai ieftine. Din păcate oamenii nu sunt bine informaţi în reţeaua de internet, de aceea pot fi influenţaţi în defavoarea lor, doar cu sloganul „este sănătos”.

Acum vă împărtăşesc câteva gânduri în legătură cu cele de mai sus. Sper că vom cădea de acord în mai multe privinţe.

„Nu este bun acest job”! Atunci, mai mult ca sigur nu sunteţi mulţumit cu nimic, deoarece din orice muncă se pot scoate premii extra sau se pot obţine rezultate deosebite. Mulţi cred că o reţea existentă deja nu oferă atâtea avantaje ca una nouă. Aceasta este o gândire MLM rea!. O reţea existentă deja are creat un plan de marketing cu productivitate calculabilă. Bineînţeles dacă Dvs. aveţi un loc de muncă şi doriţi să obţineţi venituri suplimentare, deoarece sunt bune produsele date, atunci nu trebuie să vă întoarceţi spatele.

Un om care se ocupă cu marketingul de reţea trebuie să fie deschis dacă aude despre alte oportunităţi de la colaboratori. Dacă suntem reţinuţi şi nu ascultăm nici măcar o prezentare, atunci ce aşteptăm de la alţii? Deschidere? Pe de altă parte, fiecare persoană deschisă care se ocupă cu marketingul de reţea trebuie să-şi formeze asemenea criterii încât cu ele să observe repede posibilităţile slabe de afaceri şi să se ocupe doar de cele care oferă mult mai mult decât cea prezentă.

La reţelele mari, din fericire, acestea se observă mai uşor dar nu trebuie gândit în mod trivial. Trebuie observat dacă ultimii oameni ai reţelei care pot câştiga 50, 100, 500, 5000 euro primesc procentaj corespunzător din sistem (în produse sau prestări servicii). Dacă nu primesc atunci aceasta este o reţea norocoasă! Dacă primiţi invitaţie într-o reţea de produse, veţi vedea/veţi verifica pe internet, dacă sunt puţine, încă nu înseamnă că este o afacere bună, deoarece se presupune că nu este nevoie de produsul respectiv, deja de 300 de ani nu se poate vinde şi atunci apare o reţea norocoasă!

Recunoaşterea oportunităţii unei afaceri de succes este determinată de mai mulţi factori: sentimente, parametrii de afacere şi cântărirea riscului. La orice oportunitate de afacere trebuie reacţionat rapid deoarece sunt multe asemenea oferte. Cel care aşteaptă ca fiecare oportunitate să se dovedească bună, să fie de succes şi sigură, acela nu va ajunge nicăieri. Pe de altă parte evaluarea, experienţa şi mulţi alţi parametri vă vor fi forţa motrica, până cand munca de început va învinge provocările iniţiale. Unele argumente sunt mai importante pentru unii decât pentru alţii. Unii oameni datorită pregătirii văd o afacere mai complicată pe când alţii o văd mai simplă. Şi nu este nici o garanţie care variantă e mai bună, deoarece nu se vorbeşte despre matematică cu, care de obicei se poate demonstra sau infirma ceva... Orice, mai mult sau mai puţin exact…

După introducere să schimbăm tema...
Cum să eliminăm cele mai frecvente pretexte?

Cele mai dese obiecţii care se ridică de câtre constructorii de reţea începători şi mai ales de cei cu experienţă mare, în legătură cu marketingul de reţea, sunt următoarele:

Au nevoie oamenii de acest plan de marketing? Este necesar, este util acest plan de marketing pentru aceia care doresc să construiască reţea şi acelora care nu doresc acest lucru?

Acest plan de marketing conţine oare recunoaştere şi reprezintă suficientă motivaţie pentru constructorul de reţea?

Produsele sunt bune şi de calitate, preţurile pot concura cu produse din alte reţele?

Există vreo firmă care sprijină logistica, prelucrarea rapidă a datelor şi lucrează la nivel calitativ superior cu constructorii de reţea?

Firma oferă garanţie că dacă conducătorii şi proprietarii o vor dezvolta cu planul de marketing, vor păstra puritatea afacerii, şi vor obţine un cod etic? Acestea sunt cele mai importante din punctul de vedere al partenerilor de afaceri şi constructorilor de reţea respectiv cu ce firme întreţin relaţii, partenerii de produse şi clienţii permanenţi acceptă şi păstrează puritatea firmei, dacă păstrează codul etic şi au o imagine asupra viitorului?

Există deja conducători, constructori de reţea cu, care am dori să colaborăm şi care ar dori să adere la afacere? Bineînţeles vor exista totdeauna oameni neinteresaţi de afacere sau sceptici, dar este important să lucrăm cu aceia care înţeleg afacerea şi împreună cu noi vor să construiască reţeaua de cumpărători, deoarece aceştia crează atmosferă propice, afacerea crescând foarte mult.

Cum se va putea lucra în diferite ţări? Sunt create condiţii pentru aceasta?

Va fi bun pentru mine? Se va ridica nivelul meu de trai respectiv se va schimba stilul meu de viaţă?

O sumedenie de întrebări se ridică referitor la afacere şi la planul de marketing. Dacă sunt întrebări sunt necesare şi răspunsuri. Dacă veţi găsi răspuns la aceste întrebări aceasta poate să vă aducă mulţi bani, un nivel de trai mai bun şi o oportunitate de afacere uriaşă în viitor. Reţeaua de cumpărători sau activitatea Shopping Center Network, este o activitate naturală în economia de piaţă şi l-am explicat în articol, unde am detaliat că aceasta este viitorul în marketingul de reţea. Aceştia sunt factorii pozitivi necesari în viitor fiecărei reţele în ţară şi suntem în timp util pentru a realiza aceasta. Despre ele voi vorbi în cele ce urmează.

Răspunsul la întrebarea a 2-a este că în planul marketing al Shopping Center Network factorul pozitiv este recompensa, motivarea. Am învăţat despre avantajele ei, scriu şi un studiu despre aceasta, am luat în calcul toate planurile posibile. Aici veţi găsi orice aveţi nevoie. Atât începătorii cât şi conducătorii de nivel înalt au nevoie de motivare şi recompensă. Am luat ca bază programul competitiv al unui sistem mai vechi, am formulat în mai mult de 20 puncte planul recompensei, motivării şi al bonusurilor.

Întrebarea a 3-a se referă la produse. Shopping Center Network a avut idee originală. Aici nu trebuie să vinzi produsul în opoziţie cu alte sisteme MLM unde se desfăşoară valorificare, vânzare de produs. Nu trebuie să-i convingem pe oameni să cumpere produse despre care încă ieri nu ştiau că azi au nevoie de ele. La cele mai multe firme MLM aceste produse au preţuri mai mari decât la firmele mai mici care vând produse asemănătoare, asta deoarece în sistemul MLM trebuie să produci un rulaj lunar pentru a fi recompensat. In reţeaua noastră bazată pe cumpărare veţi găsi orice produs de care aveţi nevoie, garantat de partenerii de produse la care veţi găsi orice tip şi formă de prestaţie şi la care veţi primi recompensă la fiecare produs cumpărat sau din orice prestare de serviciu solicitat. În această afacere toată lumea beneficiază de câştig: clientul permanent care merge la partenerul de produse deoarece beneficiază de reducere dar şi partenerul de produse care îşi măreşte cercul de cumpărători, adică consumatorii. Shopping Center Network face publicitate partenerilor săi, astfel este avantajos pentru toată lumea.

Reţeaua Shopping Center Network vă oferă Dvs. un sistem complet, cu o sumedenie de idei, cu logistică, cu sistem informatic şi prestaţie de monitorizare.

Să trecem la întrebarea a 4-a. Pentru mine această întrebare este deosebit de importantă deoarece am lucrat la fime multinaţionale, unde totul era organizat aproape perfect şi totuşi au fost probleme ce nu şi-au găsit rezolvarea. Am lucrat şi în firma mea privată, care nu a funcţionat cum trebuia devenind falimentară. Shopping Center Network, născută dintr-o idee nouă, uriaşă, originală, îşi desfăşoară activitatea depăşind cu mult pe toate celelalte forme de afaceri. Are un sistem informaţional uriaş, prin internet reducerile calculate pot fi aflate după câteva secunde, se pot folosi vouchere online pentru cumpărăturile zilnice, a căror valoare Shopping Center Network o transferă imediat partenerilor de produse. Instruire permanentă, prezentări zilnice, conferinţe web, profesioniştii ţin conferinţe motivaţionale, de comunicaţie, tehnica modului de a întreba, alte prezentări, traininguri. Shopping Center Network stabileşte relatii foarte bune cu băncile, intreprinderi mici, mijlocii, mari sau multinaţionale.

Întrebarea a 5-a nu este realizarea unui vis, deoarece am un prieten, care şi-a prezentat într-un video MLM toată experienţa, cunoştinţele şi rezultatele, şi acesta nu este întru-totul de acord cu mine. Eu consider deosebit de important ca proprietarul firmei să aibă o viziune de viitor, să aibă mesaj, scop, aşa cum am şi eu. Din păcate prietenul meu are experienţe dureroase legate de aceasta. Este posibil că nu i-aţi întâlnit personal pe proprietarii Shopping Center Network, dar ce aţi auzit despre ei, despre roadele muncii lor este din toate punctele de vedere un sistem planificat, iar managementul este astfel organizat pentru firmă şi clienţii permanenţi încât este considerat de mai mulţi ca fiind cel mai bun. Dacă, totuşi, aţi dori să vă întâlniţi cu proprietarii firmei, atunci din vreme în vreme, se oferă posibilitate şi pentru aceasta, să vă puteţi uita în ochii lor, să-şi exprime viziunile, să-şi prezinte obiectivele, să-şi expună povestea personală. Ei stabilesc criterii severe de pornire în ţara în care afacerea tocmai porneşte, unde scopul firmei este cel al cunoaşterii, al creării unui bun renume şi al utilizării eficiente a capitalului investit. Legat de această întrebare a 5-a am văzut şi exemple rele, adică ce se întâmplă atunci, când „toată lumea” ştie sa conduca ţara. Am văzut cum îşi rezolvă problemele personale şi pe ale altora...

Întrebarea a 6-a se referă la ceea ce trebuie construit. Aici conducătorii de grupuri colaborează cu ramificaţiile paralele. Grupurile paralele se comportă ca apărarea unei echipe de fotbal, unde toţi au acelaşi scop: toţi trebuie să lucreze împreună ca totul să funcţioneze perfect şi uniform. Pentru aceasta am creat un climat unde noii clienţi permanenţi înregistraţi în reţea lucrează cu plăcere împreună cu grupul. Această reţea este în întregime în mâinile noastre, doar trebuie să facem totul bine. Noi vedem rezultatele, ştim cum să facem deoarece printre noi se află persoane care au aproape 6 ani experienţă în sistemul clientelei permanente, respectiv 13 ani în sistemul MLM.

Întrebarea a 7-a este una grea. Avem constructori de reţea începători dar şi cu experienţă. De Shopping Center Network este nevoie în România pentru că societatea cumpărătorilor vor reduceri, vor să cumpere mai ieftin, deoarece criza mondială a lăsat fără loc de muncă, fără casă, fără maşină, fără siguranţa unui nivel de trai minim pe foarte mulţi oameni. De accea este logic ca acest sistem să funcţioneze bine în orice parte a lumii. Am primit câteva observaţii , că nu se merită să lucrezi serios într-o ţară până nu găsim suficienţi parteneri de produse... aceasta îmi aduce aminte de clasica întrebare „prima dată a fost găina sau oul” ? Serbia şi Ungaria au dovedit că se pot înregistra clienţi permanenţi în mod eficient şi atunci când firma doar adună preînregistrări (face sondaj de opinie). Deci acestea sunt argumente negative, păcat că viaţa nu este matematică exactă, dar mie-mi este de ajuns acest aspect.

La întrebarea a 8-a nu pot să vă răspund. Aceasta este afacerea pe care o caut de ani de zile. Cel care utilizează cele învăţate, în mod garantat va avea rezultate pozitive. În baza tuturor evaluărilor raţionale, cu mai mulţi ani experienţă şi cu evaluarea mea intuitivă entuziasmul meu ţine de 3 ani. Îmi dedic viaţa acestei afaceri şi din veniturile obţinute aici doresc ca inclusiv copiii mei să trăiască bine. Poate scrie oricine, orice, dar esenţială este creşterea. Tineţi cu mine pe acest drum, deoarece este accesibil pentru oricine, care şi-a fixat un ţel. Că veţi fi Dvs. sau altineva, este decizia Dvs. Tineţi pasul cu mine, să vi se realizeze visele!

„Ceea ce primim când ne atingem ţelul, nici pe departe nu este atât de important ca ceea ce am devenit, până ce ni l-am atins!” ZIG ZIGLAR

Dacă ceea ce am spus nu este îndeajuns, atunci amintiţi-vă ceea ce dr.Nick a amintit atât de des: „Ori conduci, ori urmezi, ori scapi.” Şi nu este cu supărare, dacă Dvs. veţi vedea o posibilitate în Shopping Center Network mai târziu, balanţa se va înclina tot în favoarea Dvs.!
Greutăţi în construirea reţelei
De obicei greutăţile în construirea reţelei sunt următoarele:

1. Apar probleme în transmiterea produselor dincolo de graniţă.

2. Este problematică munca în străinătate privind primirea recompensei, impozitarea, înfiinţarea firmei etc.

3. Se crează probleme cu pregătirea materialelor, paginile web, cu comenzile de produse şi în privinţa limbii.

În cazul nostru soluţia este mai simplă. În cazul articolelor clasice este mai complicat. Ca să ne cheltuim valoarea de pe card, doar trebuie să organizăm o raită pe la partenerii de produse. Nu uitaţi că Ungaria a fost una din cele mai cunoscute şi atrăgătoare puncte turistice pentru turiştii pretenţioşi din Europa Vestică. In Ungaria există lanţuri hoteliere de nivel înalt la preţuri mult mai accesibile decât în Serbia, Macedonia, Croaţia sau Bosnia-Herţegovina. Şi alimentele de bază sunt mult mai ieftine, nemaivorbind despre specialităţile de carne şi lactate. De ce să nu fie din nou aşa adică să vină turiştii la cumpărături, la odihnă, la recreere? Nu numai clienţii permanenţi maghiari îşi pot cheltui banii la partenerii de produse maghiari ci şi cei străini. Meditaţi puţin în acest sens...



Ce trebuie să facă conducătorii în următoarele luni?
Ei trebuie să remarce că aceasta este o afacere bună şi să participe la ea cu responsabilitate. Aceasta este o oportunitate de afacere extraordinară, unde trebuie să formăm o echipă la fel de extraordinară.

Toată lumea a primit un dar de la Dumnezeu. Unul este bun organizator, altul este specialist în IT, unul este bun orator, altul vorbeşte mai multe limbi. Fiecare poate face ceva sau poate construi reţeaua, deoarece poate fi parte a echipei care a făcut o trebă bună şi organizată.

Fiecare organizator vede în mod pozitiv şi este dispus să rezolve orice provocare ce ne stă în faţă. Încrederea reciprocă şi respectul creează un asemenea climat în care putem da maximumul din noi. Dacă cineva a acceptat o muncă, atunci o şi rezolvă. Vom lucra zilnic 4 ore pe reţea. Cel care a finalizat o problemă, intotdeauna îi va ajuta si pe ceilalţi.

Caţiva din conducătorii noştri vor lua parte mai des la seminarii şi prezentări ca să înveţe să trăiască şi să lucreze prin intermediul internetului. Unii conducători au sarcina de a realiza explicarea sistemului, pregătirea materialelor şi ţinerea seminariilor.

Şi conducătorii îşi asumă răspunderea în finanţarea câtorva evenimente: prezentări, seminarii, conferinţe etc.

Este foarte important, că dacă un conducător afirmă că acceptă această obligaţie, atunci să o şi respecte, pentru că rolul de conducător este o cinste, o obligativitate, o mulţumire şi o responsabilitate!

„Să te gândeşti că propria-ţi hotărâre ca să ai succes, este mai importantă decât orice altceva.” Abraham Lincoln